Filmploeg aanwezig

Woensdag 16 juni 2021

Morgenochtend zal er een filmploeg op het plein aanwezig zijn voor:

Steve McQueen maakt een documentaire ‘De Bezette Stad’ over Amsterdam tijdens de bezetting WOII. Gebouwen met een oorlogsverhaal worden in hun huidige functie gefilmd, zo ook de Corantijnschool. Er wordt niemand bij naam genoemd of geinterviewd, alleen in voice over het verhaal van vroeger over beeld van ‘nu’ laten zien.

De beelden komen in een 20 uur durende documentaire/visueel kunstwerk dat bij musea als installatie wordt aangeboden. Men kan dan flarden stad aan zich voorbij zien trekken en hoort daarbij de verhalen van vroeger.

De kinderen komen niet herkenbaar in beeld. Ze filmen van 8.15 tot 8.30 als de kinderen over het plein naar school gaan. Mocht u toch niet willen dat uw kind onherkenbaar in beeld komt, dan kan uw kind vóór 8.15 de school in.