Voorlichting voortgezet onderwijs (VO) voor leerlingen en ouders van groep 7 en 8

Maandag 1 november 2021

Op maandag 29 november om 14.30 uur komt OCO, de Onderwijs Consumenten Organisatie, op school om voorlichting te geven over de overstap naar het voortgezet onderwijs.

De voorlichting duurt een uur en gaat over het schooladvies, het kiezen van een school voor voortgezet onderwijs en de matching. Deze voorlichting is voor alle ouders en kinderen van groep 7 en 8.

Vragen die in elk geval worden beantwoord:

- Waar is het schooladvies op gebaseerd?
- Kan het schooladvies nog worden opgehoogd, als de uitslag van de Eindtoets
  boven verwachting is?
- Hoeveel scholen vul ik minimaal in op de voorkeurslijst?
- Hoe werkt de matching precies?
- Heeft mijn kind voorrang op een bepaalde school?
- Welke belangrijke data kan ik in mijn agenda zetten?

Heeft u na afloop van de bijeenkomst nog vragen? OCO geeft gratis uitleg via telefoonnummer 020 330 63 20. WhatsAppen kan ook via 06 1600 4600.

We hopen zoveel mogelijk ouders in het hart van de school te zien. De overstap naar de middelbare school is een traject waar veel regels aan verbonden zitten dus het is fijn daar goed van op de hoogte te zijn.