Sinterklaas en de Pieten

Maandag 15 november 2021

Het loopt alweer richting 5 december en ook dit jaar zorgen de leerkrachten en de Ouderraad weer voor een heerlijk Sinterklaasfeest voor de kinderen! Denk hierbij aan de Pietendisco op 26 november (groepen 1 t/m 4), de intocht per boot op 3 december mét bezoek van Sint en Pieten in de klassen (groepen 1 t/m 5), pepernoten en muziek. Ook mogen de kinderen weer op 24 november hun schoen zetten.

Ter herinnering en voor de nieuwe ouders informeren we jullie dat de school in samenspraak met de Ouderraad en het team weer gekozen heeft voor een Sinterklaasfeest met 'schoorsteen-Pieten'. Dit betekent dat de Pieten lichte roetvegen hebben, maar niet geheel zwart geschminkt zullen zijn. Ook zullen ze niet allemaal een zwarte pruik dragen. Wij gaan ervan uit dat u, net als vorig jaren, deze bewuste keuze zult respecteren zodat we er voor de kinderen een feestelijke en onvergetelijke dag van kunnen maken!

Tot slot nog even over de intocht op 3 december. De aankomst van Sinterklaas is om 9.00 uur. Ook dit jaar zullen de groepen 1 t/m 4 met hun juffen zich verzamelen op de brug en vanaf die plek Sint en de Pieten toezingen.
Leerlingen van de groepen 5 t/m 8, alsmede alle ouders staan op de stoep bij de stenen patio iets verderop. Ouders worden nadrukkelijk verzocht om op de stoep te blijven en dus niet mee te gaan op de brug of het gras op. De ruimte daar is beperkt en hard nodig voor de kinderen en leerkrachten. Reden hiervoor is dat vorige jaren een groot aantal kinderen met poep aan hun schoenen terugkwam in de klassen, wat voor niemand fijn was! Vandaar dat we tegenwoordig niet meer op het gras gaan staan wachten en zingen. Dank alvast voor de medewerking! Wij verheugen ons op weer een mooi Sinterklaasfeest!

Met vriendelijke groet,
Namens de ouderraad en het team van OBS Corantijn