We zijn genomineerd!

Woensdag 2 februari 2022

Onze school is door de jury van de Stichting Nationale Onderwijsweek genomineerd voor de Onderwijsprijs voor de provincie Noord-Holland.

We zijn uiteraard weer heel blij dat we genomineerd zijn met onze inzending van het project WIE BEN JIJ? OBS Corantijn heeft al eerder meegedaan en heeft in 2019 de onderwijsprijs van Noord-Holland gewonnen.

Juf Irene en juf Mirjam zullen met 5 kinderen naar de prijsuitreiking gaan op 9 februari in Zaandam.

Wat is WIE BEN JIJ?

WIE BEN JIJ? is een film- en inclusieprogramma voor in de bovenbouw met als doel de verbinding tussen leerlingen, ouders en leraren te vergroten. Het is letterlijk grensoverschrijdend omdat het project zich niet alleen binnen de schoolmuren afspeelt maar zich juist ook naar buiten richt. Kinderen filmen elkaar thuis en in de buurt. Ze gaan in gesprek met ouders en proberen zoveel mogelijk over hun klasgenoten te weten te komen. Zo leren ze op een eigentijdse manier hun overeenkomsten herkennen en verschillen te omarmen. Met nieuwsgierigheid en een goede dosis humor vragen ze elkaar het hemd van het lijf en krijgen ze een inkijkje in elkaars leven. Doordat ouders, leerlingen en leerkrachten elkaar voor de camera ontmoeten, ontstaat er een gevoel van verbinding, saamhorigheid en een mooiere samenleving.