Uitjes en leuke dingen en gastlessen

Donderdag 7 april 2022

Muiderslot

Groep 1 en 2 zijn laatst op een prachtige zonnige dag naar het Muiderslot geweest. Dit sloot helemaal aan bij het thema Steden en Ridders.

Vincent van Gogh

Groep 3 en 4 hebben prachtige zelfportretten en landschappen getekend tijdens het thema Vincent van Gogh. Ook hebben de kinderen op canvas Sterrennacht, zelfportret van Vincent of de Zonnebloemen geschilderd.

Digitale Vaardigheden groep 5

De wereld om ons heen is in snel tempo aan het digitaliseren. De IT is een sector waar veel werk is, en zal zijn; reden genoeg om kinderen al op jonge leeftijd bewust én enthousiast te maken voor dit vakgebied. Groep 5 is begonnen aan vier lessen van Jinc over programmeren. De eerste les hebben ze een robot geprogrammeerd. De robot moest een boterham met hagelslag smeren. Dit bleek minder eenvoudig dan gedacht.

Schooltuinen

Groep 6 is weer gestart met de schooltuinen. Elke week zullen ze hun tuintje bijhouden met zaaien, schoffelen, onkruid wieden en oogsten maar er komt veel meer aan bod. In deze natuureducatie gaat het ook over kennis en respect voor de natuur en het milieu bijbrengen

Paleis op de Dam

Na het thema Pruiken en revoluties sluit groep 6 dit af met een bezoek aan het Paleis op de Dam. Het paleis is dé plek om te leren over de Nederlandse geschiedenis en de republiek der zeven Verenigde Nederlanden, de Franse tijd en Lodewijk Napoleon.

Zaans Museum

Groep 6/7 van juf Irene gaat binnenkort naar het Zaans Museum. De tickets hebben we gekregen voor het winnen van de publieksprijs tijdens de Nationale Onderwijsprijs.

Lessen van bureau Halt

Groep 7 en 8 heeft de eerste les gekregen over invloed van de groep. De volgende les zal gaan over Online Veiligheid. Halt geeft voorlichtingen om ongewenst gedrag tegen te gaan.

WOI en WOII

Groep 7 en 8 start met het thema Eerste en Tweede Wereldoorlog met een gastles van Stanley Winnik die zijn persoonlijk familieverhaal komt doen. Aansluitend vindt er een gesprek plaats waarin vragen kunnen worden gesteld aan de gastspreker en dilemma’s aan de orde komen. Groep 8 zal ook zoals ieder jaar een krans leggen bij het monument Jacoba van Tongeren met iemand van het Comité 4 en 5 mei.