Pak je kans - hulp bij schoolkosten

Donderdag 22 september 2022

Er ligt een folder in de hal bij de hoofdingang van onze school.

Heeft u een laag inkomen en weinig vermogen? Bijvoorbeeld omdat u werkt, maar weinig verdient.

Of omdat u een uitkering hebt. U kunt van de gemeente Amsterdam gratis hulp krijgen bij de kosten voor uw kinderen.

Scholierenvergoeding

Met de Scholierenvergoeding betaalt u kosten voor school, sport en cultuur. U mag het geld ook gebruiken voor spullen die uw kind nodig heeft om thuis schoolwerk te doen. Bijvoorbeeld inktpatronen en papier voor een printer. En om spullen te kopen voor sport, muziek- en dansles.

• U krijgt € 166,- per jaar per kind op de basisschool.
  • U krijgt € 325,- per jaar per kind op de middelbare school.

Gratis laptop of tablet basisschool

Uw kind is 10, 11 of 12 jaar en zit op de basisschool. Uw kind mag kiezen tussen een laptop of tablet. Uw kind moet eerst een computerles van 1,5 uur doen.

Gratis laptop of tablet middelbare school

Voor uw kind op de middelbare school kunt u een gratis laptop of tablet aanvragen. Uw kind doet eerst een computerles van 2,5 uur. Daarna mag uw kind mag kiezen tussen een laptop of tablet.

Kijk voor alle regelingen, voorwaarden en het aanvraagformulier op www.amsterdam.nl/pakjekans of bel 020 252 6000.

Vrijwillige ouderbijdrage betalen met Stadspas

Op bijna alle basisscholen en speciaal (basis)onderwijs kunt u de vrijwillige ouderbijdrage betalen met de Stadspas. Vraag hiernaar op school.

U gaat met de Stadspas van uw kind naar een medewerker op school.

De gemeente betaalt het bedrag voor de vrijwillige ouderbijdrage aan school.