Certificaat Ster in het Verkeer

Maandag 24 oktober 2022

Wij als school vinden een veilige schoolomgeving belangrijk en daarom geven wij in samenwerking met de ouders verkeerseducatie om de zelfstandigheid van de leerlingen in het verkeer te bevorderen. Omdat wij ons daar structureel voor inzetten zijn wij er trots op dat wij het verkeerslabel "Ster in het Verkeer" van Verkeerenmeer hebben ontvangen. Ook krijgen wij een certificaat.

Wij komen in aanmerking voor het Verkeerslabel omdat wij aan de volgende voorwaarden voldoen:

• In alle leerjaren wordt theoretisch verkeersonderwijs gegeven op basis van een actuele lesmethode (ca half uur per week per groep).

• In groep 7 of 8 wordt ter toetsing deelgenomen aan het schriftelijk Verkeersexamen.

• In groep 7 of 8 wordt ter toetsing deelgenomen aan het praktisch Verkeersexamen.

• Er is op school een Verkeersouder actief en deze wordt ondersteund door de school.