Jeugdfonds sport en cultuur

Vrijdag 7 juli 2023

Beste ouder/verzorger,

Wil jouw kind graag sporten of een zwemdiploma halen? Toneelspelen, dansen of een muziekinstrument bespelen? Maar zijn de lessen of de contributie te duur? Het Jeugdfonds Sport & Cultuur Amsterdam helpt graag mee!

Het Jeugdfonds betaalt het lesgeld voor sport en cultuur voor kinderen tot en met 17 jaar. Kinderen uit gezinnen waar er weinig geld is.

Het is vanaf nu mogelijk om een vergoeding aan te vragen voor het schooljaar van 2023-2024. Dit kan voor cultuur (dans, muziek, toneel, beeldend) én sport tegelijkertijd!

Wil je gebruik maken van deze regeling, lees hieronder hoe.

Een geldige Stadspas? Doe dan zelf een aanvraag voor jouw kind(eren).

Dit kan via de website van het Jeugdfonds. Klik hier om de aanvraag te starten.

Geen Stadspas? Maar lukt het niet om de sport en/of cultuur lessen te betalen?

Doe dan een aanvraag via een tussenpersoon/intermediair. Dit is onze Ouder- & Kindadviseur "Esmée Smith" e.smith@oktamsterdam.nl of via Stichting SINA.

Weet jij niet bij wie je terecht kan om je te helpen met een aanvraag? Neem dan contact op met de backoffice van het Jeugdfonds Sport & Cultuur Amsterdam.

Contactgegevens backoffice: Amsterdam@jeugdfondssportencultuur.nl of via 06-21373196

Hoogte bedrag Sport & Cultuur

Vanaf komend schooljaar wordt per kind maximaal vergoed:

Sport: €350,-

Cultuur: €480,-

Het is mogelijk gedurende het gehele schooljaar door in te stromen en een vergoeding aan te vragen. Maar na 1 maart wordt het maximale bedrag gehalveerd.

Klik hier voor de spelregels

Zwemdiploma halen?

Het Jeugdfonds vergoedt ook zwemlessen per zwemdiploma (A, B, C). Hiervoor kan je het hele jaar door een aanvraag doen.

Succes en maak er weer een sportief & cultureel jaar van!