Goed om te weten

Ouder- en kind team

Kijk het Filmpje van het ouder-en en kindteam.

Ouder- en Kindteam op de basisschool

Heb je vragen over de opvoeding of het opgroeien van je kind? Of heb je zorgen over de situatie thuis of op school? In Amsterdam is aan iedere school een Ouder- en Kindteam verbonden. Hier kan je altijd terecht, bijvoorbeeld bij de ouder- en kind adviseur die op vaste momenten aanwezig is. De professionals van het Ouder- en Kindteam zijn onafhankelijk van school. Afspreken kan op school, in de wijk of thuis.

Vragen kunnen gaan over je kind (bijvoorbeeld eten, slapen, pesten, druk of juist teruggetrokken), de gezinssituatie (denk aan ruzie, scheiding, verlies) of ouderproblematiek zoals verslaving. Samen kijk je dan wat er speelt en wat bij jullie past. Wil je alleen wat informatie en advies? Gesprekken of begeleiding van de jeugdpsycholoog, jeugdarts of jeugdverpleegkundige? Misschien een training voor kind of ouder? Bespreek het samen. Je kunt via de leerkracht of de Intern begeleider van OBS Corantijn aanmelden. Maar je kan ook zelf rechtstreeks contact opnemen met Esmee.

Naast individuele begeleiding biedt het OKT ouders en kinderen ook de mogelijkheid om gratis deel te nemen aan trainingen, cursussen en workshops. Informatie over het aanbod kunt u vinden op onze website www.oktamsterdam.nl .

Gezondheidsonderzoeken op school

Ieder jaar biedt de jeugdgezondheidszorg van het Ouder- en Kindteam ondersteuning aan ouders op het gebied van de gezondheid en ontwikkeling van de kinderen op school. Ouders krijgen hier tijdig informatie over. Voor vragen over de ontwikkeling en gezondheid van je kind ben je welkom bij jeugdverpleegkundige Patricia Protiar of jeugdarts Niels Penning.

Altijd welkom

Je kan ook langsgaan bij het Ouder- en Kindteam in jouw wijk. Lees meer op oktamsterdam.nl. Hier kan je ook (anoniem) chatten, het adres opzoeken van het team in jouw wijk en de gegevens van de ouder- en kind adviseur op school

Esmee Smith

Ouder-kindadviseur

Ouder- en Kindteam Oud West & De Baarsjes

Locatie: Magelhaensplein 2

e.smith@oktamsterdam.nl

Werkdagen: dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag.

www.oktamsterdam.nl