Informatie nieuwe ouders

Uw kind is aangemeld

Wat leuk dat u heeft gekozen voor OBS Corantijn. Wij vinden het belangrijk onze leerlingen goed te leren kennen voordat ze in de klas komen. Is uw kind aangemeld bij ons op school dan kunt u het volgende verwachten:

• U krijgt per email een intakevragenlijst. We vragen om deze vóór het gesprek in te vullen en terug te mailen of mee te nemen naar het gesprek.
  • Ongeveer 6 weken tot een maand voor uw kind 4 jaar wordt, wordt u uitgenodigd door de directeur Mirjam Roozendaal voor een intakegesprek. In dit gesprek horen we graag alles over uw kind om hem of haar beter te leren kennen. Er worden wat administratieve zaken ingevuld en we vertellen meer over onze school.
  • Na het gesprek plaatsen we uw kind in een klas.
  • Als uw kind geplaatst is ontvangt u thuis een welkomstboekje zodat u en uw kind goed voorbereid zijn op de start bij ons op school. Hierin staat de leerkracht en de klas waar uw kind start.
  • De leerkracht neemt telefonisch contact met u op om 2 wenochtenden van 8.30 uur tot 12.00 uur af te spreken en kort kennis te maken. Mocht het nodig zijn langer te wennen is dat altijd bespreekbaar.

We zien u graag bij ons op school!